Translate
Monday, October 7, 2013
Sunday, October 6, 2013
Lumped Mass
Lumped Mass
- Sprung Mass (everything supported by the springs) The vehicle masses that are supported by the vehicle springs. Sprung weight moves “indirectly” with the road surface. Body, passengers, parts of drive train, and parts of suspension.
- Unsprung Mass (everything between the springs and the road surface) The vehicle masses that are directly driven by tire input forces. Unsprung weight moves “directly” with the road surface. Wheels, tires, brakes, some suspension etc.
What is Ride?
What is Ride?
- Ride Comfort is a frequency weighted measure of vertical acceleration together with subjective assessments of roughness over various external road surface induced excitations.
- Ride is determined by spring, bushing and damper stiffness, component weights and natural frequencies.
- The Vehicle Dynamics Engineer is challenged to strike the best balance between ride and handling to establish the desired vehicle “character”.
What is Handling ?
-
What is Handling?
- What is Handling?
-
Stability measures the time domain response of a vehicle to disturbance inputs (Normal driving, Spirited driving, Emergency maneuvers)
- Stability measures the time domain response of a vehicle to disturbance inputs (Normal driving, Spirited driving, Emergency maneuvers)
- Departure from linearity induces disquiet in most drivers in accident avoidance maneuvers potentially leading to loss of control
- Driving pleasure is a subjective evaluation of how easy it is for drivers to use their car at its handling limit in a variety of situations
- Handling is influenced by component design, track and wheel base, CG height, chassis stiffness, active systems, but mainly tires.
RIDE DYNAMICS QUARTER MODEL 1
RIDE DYNAMICS
QUARTER MODEL
What is vehicle ride quality?
- Ride quality is concerned with the sensation or feel of the passenger in the environment of moving vehicle.
- Ride comfort problems arise from vehicle body vibration due to surface irregularities, aerodynamic forces, drive line, tire wheel assembly, imbalances…etc.
- Excitations of aerodynamics and driveline acts directly to the body through mounts.
- Excitation due to roads surface and mass imbalances and stiffness variation of tire-wheel assembly are transmitted to the vehicle body through suspension.
Driving Comfort
- Driving comfort results from keeping the physiological stress that the vehicle occupants are subjected to by vibrations, noise, and climatic conditions down to as low a level as possible.
- The acceleration of the body is an obvious quantity for the motion and vibration of the car body and can be used for determining a quantitative value for driving comfort.
Saturday, October 5, 2013
مقولات في النجاح 1
مقولات في النجاح
هنا بعض من مقولات في النجاح وقام بجمع وإعداد تلك المقولات هو رؤوف شبايك وقد قدم وقرظها الدكتور إبراهيم الفقي:-
- الجيوب الفارغة لم تمنع أحدا من إدراك النجاح, بل العقول الفارغة والقلوب الخاوية هي التي تفعل ذلك.
- النجاح يكون من نصيب من تحلوا بالشجاعة ليفعلوا شيئا, لكنه نادرا ما يكون من نصيب الخائفين من العواقب. جواهر لال نهرو, أول رئيس وزراء هندي بعد استقلال الهند.
- النجاح ليس له نهاية, والفشل ليس أبديا.
- ما يتخيله ويصدقه عقل المرء منا, فإنه قادر على تحقيقه, نابليون هيل.
- الحماس هو الوقود الذي يدير المحرك, نابليون هيل.
- رجل واحد-مع الشجاعةاللازمة- تجعل منه كثرة.
- ليس الأمر أني عبقري, كل ماهنالك أني أجاهد مع المشاكل لفترة أطول. ألبرت أينشتاين.
- التحفيز هو ما يجعلك تبدأ- العادات تجعلك تستمر.
- تعلموا ما شئتم أن تتعلموا, فلن تؤجروا حتى تعملوا.
- مهما كانت صغيرة أو ضئيلة , اعرف للإنجازات حقها.
- الشخص الذي لم يخطئ أبدا لم يجرب شسيئا جديدا أبدا. ألبرت أينشتاين.
- يمكن لخمسة لاعبين عاديين يعملون معا في الملعب, تحقيق أكثر مما يمكن لخمسة موهوبين- يلعبون بمفردهم- تحقيقه. كريم عبد الجبار, أشهر لاعب كرة سلة أمريكي.
- أنا أسير ببطء, لكني أبدالا أسير للخلف, ابراهام لينكولن, رئيس أمريكي.
- إذا كنت لا تعرف أين تريد الذهاب, فكل طريق سيذهب بك إلى لا شيء. هنري كيسنجر, وزير خارجية أمريكي.
- الحجر الكريملا يمكن تلميعه دون احتكاك. لا تجد رجلا ينجح دون محاولات منه. كونفشيوس, فيلسوف صيني.
- إذا تخيلتها فسيمكنك خلقها, وإذا حلمت بها فستحققها.
- إن شكوكنا خائنة, تجعلنا نخسر الخير الذي كنا سنحصل عليه لولا خوفنا من المحاولة. ويليام شيكسبير, روائي وشاعر ومؤلف انجليزي.
FORGING DEFECTS
FORGING DEFECTS
The common forging defects can be traced to defects in raw material, improper heating of material,
faulty design of dies and improper forging practice.
Most common defects present in forgings are:
- Laps and Cracks at corners or surfaces lap is caused due to following over of a layer of material over another surface. These defects are caused by improper forging and faulty die design.
- Incomplete forging—either due to less material or inadequate or improper flow of material.
- Mismatched forging due to improperly aligned die halves.
- Scale pits—due to squeezing of scales into the metal surface during hammering action.
- Burnt or overheated metal—due to improper heating.
- Internal cracks in the forging which are caused by use of heavy hammer blows and improperly heated and soaked material.
- Fibre flow lines disruption due to very rapid plastic flow of metal.
Subscribe to:
Posts (Atom)